maj 16, 2014

Frusterad

Fröken har tre dagar på raken tvingats gå in i sin COOP-butik för att få ut ett paket. Hon har inte fått en kallese brevlådan men har kunnat spåra paketet. Hon vet att paketet har legat där sedan i måndags. Hon upp ger och visar upp utskrivna mail med alla möjliga nummer, men de säger att det är fel. Hon får inget paket.  Idag blev fröken gråtfärdig. Borde man inte kunna söka på hennes namn i butiken? Hon har ju inte världens vanligaste.
"det är inte vårt fel
"Men ni har ju paketet enigt pappet"
"fast numret stämmer inte."
"hur länge ska jag vänta på avin? Ni fickju paketet i måndags?"
"det är inte vårt jobb att skicka avi. Men vi skickar en om du inte hämtar ut paketet. Nästa"
service är inte ordet fröken vill ge butiken denna veckan.
Inte heller postens telefonkö där fröken misstänker att alla har gått hem lite tidigae idag. Liknar den beryktade kötiden på csn just nu. 25 min and counting
* posten svarade efter de stängt telefontiden. Trevlig tjej som bekräftade att butiken gjort fel. Numret jag hade med var rätt. Butiken borde hittat. Annars kunde tagit det på namnet eller ringt jouren för hjälp. Redan gång nummer 1.

2 kommentarer:

Frida sa...

Sånt e så jäkla trist. Fast nu blev jag nyfiken på vad det är i paketet :)

Fröken Fisk sa...

Frida: Bollar och åter bollar. Delar ju lägenhet med någon som kräver det ;)