januari 19, 2016

släkten är värst?


Fru Ts bror skickade följande till henne.

"Hej Fröken Fisk. T  fru Ts bror här. hur lever livet med dig ?"

Fröken : "Hejsan. Bara bra, vart på en tung film med jobbet lite tankar är där. Själv?"

"här är det bra. lite småtrött bara. vad var det för film då?"

"Efterskalv som tydligen vann bästa film i dag på Guldbaggen"

"så vad tror du? ses vi på lördag"

"har fått någon fråga om lördag från Fru T, så vem vet"

"hade ju vart trevligt lol så kan man flörta med dig live istället ;)"
"du behöver inte vara rädd jag är helt harmlös och skojar bara lit ."

Ett dygn går och fröken frågar runt hur hon ska bemöta det. Enligt fröken spelar de i olika ligor och hon är inte beredd att klättra ner på stegen från hans skull. Samtidigt är det en person som arbetar med hennes bror och som hon kommer att möta på släktmiddagar i framtiden.

"Du behöver inte vara orolig. Jag är inte rädd för dig. Tack för erbjudandet, men jag är inte intresserad på det sättet. Tycker du inte att våra familjer blandats tillräckligt ;)"

"Lugnt. Jag bara skoja med dig lite. Jag har förhållande och menade inget illa. Visst du är en vacker kvinna och allt. Och under andra omständigheter så vet man aldrig. Men du har helt rätt familjen är hoppsnurrad tillräckligt lol."

Vad säger man? Fröken hade aldrig velat vara ihop med en person som skojar på det sättet med andra tjejer. Med tanke på bristerna hos honom hade det aldrig funnits andra omständigheter. Släkten är värst


 

Inga kommentarer: